neděle 12. května 2013

Food Inspiration XXXVI.

Poslední příspěvek ve středu?? Já vím, já vím...u mě celkem nezvyk taková pauza. Taky mě to teda žralo že to tu tak zanedbávám! Ale holt mám kritické období, které musím co nejrychleji překonat. Začínám totiž zjišťovat, co to je vysokoškolský stres a pocity zoufalství :D Ale ne zas až tak zlé to není, většinou se snažím si udržet nadhled a brát to v pohodě. To je ovšem tak náročná činnost, že na přemýšlení ještě o blogu mi už nezbývají síly. Zápočty, brigáda, o víkendu kurz a příští týden 3 předtermíny? Ale jo, já jsem úplně normální...sebevědomí mi očividně nechybí :D Nikdy bych nevěřila, že budu šťastná z toho, že se můžu celé odpoledne učit. Ale včera jsem opravdu byla, když jsem se dověděla, že na kurzu dnes budu jenom dopoledne a ne celý den, jak jsem očekávala :) Tak to jen tak na úvod, potřebovala jsem se vykecat :D

O naši/vaši pravidelnou nedělní rubriku bych vás však nemohla připravit! A proto pro vás mám další Food Inspiration -  hezky brzy ráno, ať můžete prohlížet u snídaně, jak to mnozí z vás již údajně mají v oblibě :) Tento týden těch fotek nebude až tak moc - prostě nebylo tolik času ani nálada vymýšlet nějaké zajímavé kreace. Ale i tak jsem něco nasbírala a určitě vás o to neochudím! :)

Přelitá kašička
Na úvod ovesná kaše se skořicí, jablkem a oříšky, přelitá kefírovým mlékem. Variace na přelité kaše se už objevily na mnoha blozích. Já se toho prvně bála, protože nemám ráda, když mi snídaně v něčem plave (proto nikdy nejím ani müsli s mlékem) :D Ale nakonec jsem to riskla a zvolila jsem na přelití hustší kefír a bylo to opravdu dobré! Dokonce jsem si vzpomněla, že jsem něco podobného dělávala v mých začátcích zdravého stravování - to jsem  tehdy objevila na serveru Proženy.cz recept na "pravý anglický porridge", kdy se vločky uvařili s kokosem a rozinkami, pak se na to hodil džem a zalilo se to mlékem. Tehdy jsem to snídala několikrát týdně a ještě jsem to myslím sypala grankem...jojo, trocha nostalgie :D Ale když nad tím tak uvažuji, tak to nebyla špatná kombinace, asi to někdy zase zkusím - možná s mírnou úpravou :)




Cottage s hráškem a ořechy
Pro někoho možná nezvyklá kombinace, ale kdo zná mě a tento blog, toho už to jistě nezarazí. Já jsem vážně schopna zkombinovat a sníst skoro cokoliv :D A cottage s ořechy v poslední době jím prakticky každý den. V různých variacích, s různou zeleninou - většinou si do něj prostě jenom zamíchám nějaké oříšky nebo do něj šoupnu arašídové máslo a k tomu ujídám nakrájenou zeleninu...mňam :) 



Ovesno-pohanková kaše se lněným semínkem, banán, hrozny, oříškové máslo
Ze 2/3 ovesné vločky a 1/3 instantní pohanková kaše - občas není na škodu něco zkusit takhle nakombinovat. Zase to má jinou chuť a konzistenci. A tahle byla výborná. Zvlášť s tím ovocem a oříškovým máslem :)


 Zeleninový salát s syrovátkovým sýrem a blaťáckým zlatem s vlašskými ořechy
Mix zeleniny, mix sýrů, olivový olej a nějaké to koření...prostě dokonalost sama. Nic víc není třeba :)



 Pohanková kaše s mákem, banán, sušené švestky, arašídové máslo
Tak tahle se taky hodně povedla. Pohanková kaše má úplně jinou konzistenci než jiné kaše, co dělávám. Ta co mám se hodně blíží dětské krupičce. A i proto ji mám taky moc ráda :)



 Zapečené brambory se šunkou a tvarůžky
Pořád střídám na obědy nejrůznější variace rizota nebo prostě směsi jakékoliv přílohy se zeleninou a bílkovinou. Tak jsem měla chuť si zase udělat něco trošku jiného. A zapečené brambory mi teda vážně bodly :) Koupila jsem navíc v akci olomoucké tvarůžky - které miluji - tak jsem je tam přikrájela. A chybět nemohly ani fazolové lusky!


Tvaroh s mixem chutí
Se mi to povedlo tak hezky rozprostřít ty přísady, že jsem to musela vyfotit :) Tvaroh, pšeničné vločky, hořká čokoláda, kešu, mandle a sušené brusinky. A to je prosím sváča, žádná snídaně, jak by se možná mohlo někomu zdát :D



Kaše z červené čočky, restovaná zelenina, vajíčko
Kaše z červené čočky a mrkve podle TOHOTO receptu  - musela jsem doplnit zásoby červené čočky, doma už mi došla a moje luštěninové obědy s ní mi už vážně chyběly! Jsem totiž schopna ji obědvat každý týden :) Tady jsem si k ní ještě orestovala cuketu a ředkev :)


 Overnight oats, mix ovoce, arašídové máslo
A na závěr zase snídaně z dneška :) Udělala jsem si tzv. overnight oats, ale trošku jinak. Smíchala jsem ovesné a pšeničné vločky, k tomu drcené lněné semínko, zalila mlékem a přes noc nechala odpočívat v ledničce. Ráno jsem si to trošku zahřála, protože jsem dnes neměla moc chuť na studené. Na to jsem si pokrájela mango, banán, jahůdky a šup tam ještě arašídové máslo! Teď už si můžu jít dát hezky plná energie nějaký ten ranní workout, co mám v plánu :)
...................................................................................................................................


                     FACEBOOK - STRÁNKA
       FACEBOOK - SKUPINA
          ASK.FM




41 komentářů :

  1. Tak já se hlásím od snídaně! :) Máš to jako vždy nádherné a v nákupním seznamu mám zrovna červenou čočku, tak vyzkouším tu kaši - bolí mě teď zub a kaše jsou můj základ stravy :D PS: zkoušela jsem tvé chilli con carne - bylo výborné! Děkuji za recept! :))

    OdpovědětVymazat
  2. to jsem ráda že přelitá kaše ti zachutnala! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky už jsem vyzkoušela přelitou kaši (jogurtem) a byla naprosto výborná! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Aspoň se nenudíš, když jsi tak časové vytížená :) Jinak všechny jídla vypadají skvěle :) Chci se zeptat, ten Cottage s oříšky a hráškem byl na svačinu nebo večeři? A včera jsem si koupila v Lidlu ty fazolové lusky a rovnou ještě velké balení kefíru :) A dneska si na večeři plánuju po sto letech čočku, ale někam mi zmizela ta červená a nikdo o ní nic neví tak budu muset použít klasickou :D A poslední dobou jsem si taky oblíbila večer smíchat vločky s mlékem a ráno jen ohřát a dozdobit. Konečně můžu kašičkovat i ve všední dny :) Zítra chci vyzkoušet "uvařit" kaši v ochuceném kefíru, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. budeš ji vařit jako fakt vařit nebo to jen zaliješ? kefír totiž nejde ohřívat...:)

      Vymazat
    2. Cottage jsem měla na večeři - takovou lehčí...měla jsem dost jídla před tím a pak ještě něco i po něm. Já mám často i odpoledne a večer spíše více "menších svačin" než jednu "mega večeři" :D A ještě jsem k němu ujídala plno další zeleniny :)

      Vymazat
  5. Mnam zase same dobroty, miluju tvoje neobvykle kombinace, musim rict ze bych si fakt vsechno dala a kasi z cervene cocky si musim zase brzy udelat:]

    OdpovědětVymazat
  6. Bomba !!! Zase další super recepty a já už alespoň vím co budu svačit (slanou verzi cottage s oříšky + zeleninkou) a také co budu obědvat (mám chuť na tu kaši z čočky - čočku ještě stíhám namočit na 2 hodiny takže no poblem :-))
    Ještě se chci zeptat, ten mák do pohankové kaše dáváš celý jako zrníčka nebo máš mletý?
    A ty zapékané brambory s tvarůžky - ty brambory předem uvaříš nebo je zapékáš hnedka syrové?
    Dík za odpověď i super inspirace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. červená čočka se ani namáčet nemusí ne?

      Vymazat
    2. Červenou čočku namáčet nemusíš, to je pravda :) A jsem ráda, že jsem tě inspirovala k tolika věcem!

      Co se máku týče, tak dávám teďkom mletý, ale je to podle mě úplně jedno. Měla jsem i celý a taky jsem dávala do kaše ;) Prostě co je doma, to použiju :)

      Brambory před zapékáním uvařím ve slupce, pak oloupu, nakrájím na kolečka a zapékat pak stačí už jen krátce, než se "udělá" vajíčko. Zapékat syrové se mi neosvědčilo v minulosti, protože jsem to pekla strašně dlouho a stejně byly pořád dost syrové :)

      Vymazat
  7. Kaši z červené čočky vyzkouším, zatím sem ji přidávala jen tak k zelenině a ta sváča nad ní vypadá božsky;)

    OdpovědětVymazat
  8. Už jsem sice po snídani, ale tvoje fotky jsou jakousi tečkou mé snídaně, takže paráda :)
    Všechno vypadá tak krásně, přelitou kaši moc nemusím, protože když je teplá kaše přelitá něčím hodně tekutým a studeným, tak nevím, co si o tom myslet :D A kefír mám moc ráda, to už je lepší varianta :)
    Ta pohanková s mákem a sušenými švestkami se mi hrozně líbí, jen jsem ještě úplně nepřišla té pohankové na chuť. Vaříš ji v mléce? Já jen v sójovém a občas se mi nepovede. A taky mi příjde, že s mojí milovanou pohankou to nemá nic společného. Nezkoušela jsi klasickou pohanku na sladko? A na zapečení tvarůžky jsi mě parádně navnadila, počkám na slevu :D a zkusím je taky zapéct. MIluju je :)

    Měj pěknou neděli a pěkně se uč ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohankovou kaši vařím stejně jako ovesnou - dávám zhruba 1:1 mléko a vodu :) A i klasickou jsem dělala na sladko, ale teda pohanku lámanku. Ta mi chutnala. Ale už jsem ji taky pěkně dlouho neměla doma! Asi si ji zase budu muset pořídit, protože ta je vážně skvělá :)

      Vymazat
  9. zase krásná inspirace, ještě že jsem před chvílí snídala - momentálně mám zase kašičkové období :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky štěstí, že jsem před chvilkou dojedla snídani, protože jinak bych ten počítač asi sežrala. :D

      Vymazat
  10. Už dlouho se chystám na tu pochankovou kaši, vypadá opravdu mňamooozně :)

    OdpovědětVymazat
  11. od včerejška mám čočkovou polévku, tak jí asi přeměním na kaši a inspiruji se!

    OdpovědětVymazat
  12. uf, nejsem jediná kdo poslední dobou do všeho cpe milované oříšky :D hmm do cottagemě to ještě nenapadlo, hned dnes vyzkouším, které myslíš, že jsou nejlepší? :) tý přelitý kaše a overnights se docela bojim, ještě jsem je nedělala :D sakra, jak dlouho už mám v plánu sehnat si syrovátkový sýr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ps. ke kolika X si myslíš, že se s food inspiration dopracuješ? :D

      Vymazat
    2. Já oříšky cpu všude odjakživa :D A do cottage se hodí všechy - já dávám i arašídové máslo nebo mám ráda kombinaci mandlí a kešu :)

      A X bude určitě ještě hodně! Co bude existovat tento blog, tak se prostě jede pořád dál. Snad se dostaneme i k nějakým L,C,M.. :D

      Vymazat
  13. ta kaše z čočky mě zaujala, tu musim zkusit. Máš nějaké oblíbené zahraniční blogy? Nechceš o nich postnout, co?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahraniční asi ani ne. To sleduji akorát stránky od Cassey a Zuzky. A pak něco na YouTube :)

      Vymazat
  14. Kaše jako vždy lahodí oku, krása pohledět :-) Jsem taky na kaše, mám je snad každý den k snídani, jen občas si dám něco jiného "naslano". Zapečené brambory vypadají dobře, já teda olomoucké tvarůžky nikdy nejedla, odrazuje mě ten smrádek :-)))) ale třeba se přemůžu a ochutnám, a ty brambory někdy udělám, třeba i s jiným sýrem.....no a kaše z červené čočky je taky něco, co musím vyzkoušet, dělám z čočky jen polévku nebo saláty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechat se odradit "smrádkem" je to nejhorší! :D Mě teda nesmrí a jsou vážně moc dobré. Hlavně někde rozpečené nebo zapečené. Jednou jsem je "schovala" do slaného závinu a nad tím se strašně oblizoval i zarytý odpůrce tvarůžků :D

      Vymazat
  15. Mňam. Od rána se tu válím a nejsem schopná se jít ani nasnídat. :D Tohle mě konečně donutilo. :D

    OdpovědětVymazat
  16. Moc se mi líbí ten zeleninový salát, pak ty zapečené brambůrky se šunkou a ta kaše z červené čočky! Šikula jsi!

    OdpovědětVymazat
  17. Já se pokaždé těším na každý tvůj nový článek a líbí se mi všechno, ale popravdě tato rubrika je ze všech nejlepší.. takže i když jsi od středy nic nepsala, to hlavní je že dnes jsi food inspiration přidala jako vždy každou neděli :)

    P.S.: jaký tvaroh používáš, jaký ti nejvíc chutná? odtučněný, polotučný, tučný, hrudkovitý, jemný...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou kupuji odtučněný - je totiž nejlevnější :D Nejčastěji asi značku Milko z Billy nebo pak ty privátní značky z Lidlu (Pilos), Kauflandu nebo Tesca - podle toho, kde nakupuji, ale všude je mají za 11Kč :)

      Vymazat
  18. Mňam! Všechno vypadá skvěle, ale nejvíc se mi líbí ten zeleninový salát :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ta kombinace cottage s hráškem a ořechy mi ještě nepřijde tak strašná, horší by bylo, kdybys k tomu ještě přihodila jahody nebo marmeládu..:D
    Miluju tvarohy a jogurty, nejlíp s nějakýma lupínkama a banánem:)

    OdpovědětVymazat
  20. Cottage s hráškem bych se asi bála ochutnat :D Ale to arašídové máslo si fakt musím už udělat sakra! :D :D :)

    OdpovědětVymazat
  21. Netušila jsem, jak moc jsem na tvém updatování závislá! Každou chvíli jsem se koukala, jestli už jsi přidala příspěvek :-D Vybudovala jsem si hotovou závislost :-(:-D Dokonce jsem dnes dojela pozdě do práce, jen abych si v klidu přečetla tvůj nedělní příspěvek :-D Ale dosti fňukání. Láká mě všechno! Musím určitě vyzkoušet :) a dnes budu péct tvůj mrkvový koláč, tak drž palce! :) Ptz všechno, kde není kilo mouky, zkazím :D ...nikdy se mi to nechce upéct :/

    OdpovědětVymazat
  22. zeleninový salát s blaťáckým zlatem bych si dala.. to mě nikdy nenapadlo ho tam šoupnout, ale ten sýr naprosto miluju! :)
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
  23. Já myslím že kombinace cottage + ořechy + zelenina je naprosto dokonalá..
    Sama si někdy připravuji takové kombinace, ale mám to jako hlavní jídlo když k tomu přidám ještě přílohu.
    Třeba těstoviny(nebo pohanka/bulgur/kuskus) + k tomu cottage + kukuřice/hrášek + ořechy/semínka (někdy je opražím na oliv.oleji a osolím (+ někdy přidám pár koleček opražené šunky nebo krabích tyčinek) = to je bašta :D Zkoušela jsi někdy?

    Jinak skvělé recepty, v nejbližší době se chystám na tu overnight oats podle tvého receptu s ovocem a máslem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Často míchám cottage třeba k bulguru se zeleninou a nějakým masem nebo sójou, prostě k obědu. A je to dobrota, to je fakt :)

      Vymazat
  24. Ahoj, trochu off topic ale prosímtě ty vstavas o víkendu v 5?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, klidně i o víkendu vstanu v 5. Když mi navíc jede v 6 autobus, abych se dostala na kurz, tak mi ani nic jiného nzbývá ;)

      Vymazat
  25. Ježiš, jak já zbožňuju tyhle články :-) Objevuju JAK jíst a CO jíst. Velmi inspirativní, vždy se těším až něco z dle tvých fotek vyzkouším! Díky ti:-)

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj,
    máš nějakou zkušenost s kašičkami z krup nebo jáhel? Myslím, že to taky může být dobré :) Všude čtu o ovesných kaších, ale to bude chutnat podobně jako rozmočené müsli :D chtěla bych spíš zkusit něco nového :)

    Jinak děkuju za inspiraci ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší jsou kaše přímo z jáhlových vloček. Ze samotných jáhel mi moc nechutnaly (prostě to není kašovité). Na kaši z krup se teprv chystám :)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)