sobota 22. prosince 2012

Cross Training - konečně vedená hodina pro mě? + ukázka workoutu

Tenhle cvik jsme nedělali, ale mohlo by být zajímavé ho zkusit :D
Ve fitku, kam chodím cvičit, je výběr vedených lekcí opravdu velký. Pár jsem jich už vyzkoušela, ale brzy jsem od nich upustila a věnuji se spíše svým tréninkům. Nějaké "zumbaření" nebo bodystyling už mě moc nebere :D Když jsem ale viděla nově nabídku kruhového a cross trainingu, řekla jsem si, že tohle vyzkoušet musím :)


Co si vybavím pod spojením cross training? Slovo cross mám spojené spíše s crossfitem, což je poměrně náročné cvičení, které zatím pouze obdivuji na internetu. Cross training bych označila za přejatou, jednodušší, verzi toho stylu cvičení (ovšem záleží taky, jak to pojme trenér). Na videu níže se můžete podívat, jak může vypadat takový crossfit :)




Lekce, na které jsem tento týden byla, by se dala přirovnat třeba klasickému ZWOW nebo wokroutu z bodyrocku. Něco podobného jsem i čekala a nebyla jsem zklamaná :) Je fajn, když vám ten workout pro změnu sestaví někdo jiný a vlastně se ho dovíte pár minut před samotným cvičením, kdy už není úniku :D Dalším plusem je to, že necvičíte sami a to vás může vyhecovat k větším výkonům. 

Já šla na tuto lekci v dopoledních hodinách a sešli jsme se tam pouze 2  - já a ještě jeden kluk + trenér. No koho by nemotivovalo, aby makal víc? A musím se pochválit, pěkně jsem mu to natřela :D (sice už měl, na rozdíl ode mě, chudák za sebou trénink ve fitku, ale to nic nemění na tom, že jsem byla lepší :D)


A zde je workout, který jsme dělali. Můžete se ispirovat a třeba ho taky zkusit ;)

Cviky: přeskoky přes švihadlo, výpady nebo jump lunges (mohli jsme si vybrat, já dělala jump lunges), kliky, sedy lehy

1. kolo: 50x švihadlo, 40x jump lunges, 40x kliky, 40x sedy lehy
2. kolo: 50x švihadlo, 30x jump lunges, 30x kliky, 30x sedy lehy
3. kolo: 50x švihadlo, 20x jump lunges, 20x kliky, 20x sedy lehy
4. kolo: 50x švihadlo, 10x jump lunges, 10x kliky, 10x sedy lehy

Takže taková pyramida :) U kliků jsem udělala většinou něco přes půlku klasicky a zbytek jsem dojela na kolenou. A čas jsem měla neceslých 14 minut. Tolik kliků najednou už jsem nedělala pěkně dlouho a musím říct, že jsem to druhý den řádně pocítila. Cítila jsem svaly na hrudníku, zádech, prsa i ramena. Když si to sečtete, tak je to 100 kliků, 100 jump lunges a 100 sed lehů za 1 wokrout!

Určitě se na tuto hodinu ještě někdy vrátím. Snad mi to někdy vyjde i na nějakou odpolední nebo večerní lekci. To prý tam bývá i 10 lidí. To bude teprv výzva!

...................................................................................................................................


                  FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                          FORMSPRING

12 komentářů :

  1. to je sna dprvní workout bez burpees :D :D :D Jak já u nich trpím :D ale jako jsou skvělé, což o to... Jump lunges naopak zbožňuji :))) jednou vyzkouším :))) Takové workouty mám ráda :))) a švihadlo též miluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě burpee miluji! Více než jump lunges :D K tomu se člověk musí dopracovat. Počkej za pár měsíců, třeba si je taky oblíbíš :D

      Vymazat
  2. tak u takové lekce bych umřela!:D ale zkusit se má všechno, musím zase zkusit nějaké nové cvičení, třeba ten kruhový trénink, v jednom fitku kam občas zajdu taky je:)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá dost dobře..bohužel u nás nic takového není a já ani nestíhám chodit nikam do fitka..:( takže alespoň poctivě cvičím doma..:D

    OdpovědětVymazat
  4. Kliky mi stále dělají problém, asi to zítra zkusím nebo aspoň něco podobného. Jako výzva to musí být super :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty kliky by mě zabily:/ ostatní miluju :D

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá hodně dobře :) Akorát ty kliky by mi ještě dělaly problém.

    OdpovědětVymazat
  7. Přeji veselé Vánoce a mnoho dárečků pod stromečkem!

    OdpovědětVymazat
  8. miluju crossfit, je to nejelepší sport jaký jsem kdy dělala, a že jsem toho vyzkoušela docela dost :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak mě napadá, jestli cross training není vlastně něco podobného, co cvičí Zuzka Light?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na tom, co jsem byla, tak to tomu bylo hodně podobné :) Takový HIIT no :) Ale třeba crossfit by měl být zase úplně něco jiného :)

      Vymazat
  10. Ahoj, má smysl kupovat si drahé sportovní hodinky od luxusních značek? Celkem mě zajímá, kdo si kupuje takové hodinky?

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)