neděle 3. června 2012

Sladký toast



Miluji sladké snídaně. Nic jiného už snad ani nesnídám. Nedokážu si předtavit, že by mě na snídani mělo uspokojit třeba pečivo se šunkou. Ale pečivo s ovocem...nad tím už se dá uvažovat :D


Mezi mými favority, jak určitě mnozí víte, jsou hlavně nejrůznější kašičky, vždy s ovocem, oříšky, kokosem, kakaem... Anebo nejlépe domácí musli či pražené vločky s jogurtem a opět ovocem, oříšky,.. Občas si dám ráda ale i něco jiného, třeba právě toast na sladko. Dělala jsem ho s nastrounaným jablkem, či dokonce obalený ve vajíčku na sladko. Ale mým favoritem zůstává ten s arašídovým máslem a ovocem :)

Příprava je úplně snadná. Toasty dám na chvíli do trouby (klasický toastovač nemáme), aby byly hezky křupavé. Poté namažu arašídovým máslem a navrch pokladu ovoce. V 90% případů je to pouze banán. Občas si tam ale "šoupnu" i něco jiného. Jako například dnes. Jeden toastík byl s banánem a jeden s mangem. O Bože, jak já miluji mango! Proto když jsem ho v pátek objevila v hypernově za 13,90Kč, navíc krásně zralé, okamžitě putovalo do košíku. Včera jsem pro změnu navštívila Tesco, do kterého se běžně nedostanu. A právě tam si vžd kupuji mé oblíbené toasty z celozrnné mouky od Warburtons. Prvně jsem si říkala, že je to zas obyčejný tmavý toast, který se tváří celozrnně. Ale k mému překvapení celozrnná mouka ve složení opravdu je :) A takto tedy vypadala má dnešní snídaně ve finále :)

 

Jen pro představu, takhle vpadají ty zmiňované toasty, které v Tescu kupuji. Složení by mohlo být o něco lepší, obdahují nějaké ty emulgátory a konzervanty, ale i tak je to dle mě lepší volba, než u většin pečiva. Já kupuji menší balení po 400g za 15Kč. Je tam cca 14 toastů. Energetické hodnoty v 1 toastu jsou následující:
 
297Kj (70Kcal), 3,3g bílkovin, 11,7g sacharidů, 0,8g tuků a 1,8g vlákniny




A co vy? Máte rádi tento typ snídaní? Nebo si radši zalijete vločky či musli mlékem? Já osobně miluji pestrost a ráda stále zkouším nové věci. Abych se nenudila a ani aby mě zdravé jídlo nenudilo. 

37 komentářů :

  1. toast s burákovým máslem je taky můj favorit :) a zítra se pro tyhle Warburtons do Tesca stavím, u nás v Bille mají pouze bílé, ne celozrnné, tak je chci zkusit :)
    snídaně střídám - sladké kaše, celozrnné pečivo se šunkou, wafle, musli, různé buchty...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Burákové máslo jsem dříve hrozně chtěla zkusit, tak mi ho naši koupili a nějak mi nechutnalo, ale přemýšlím, že bych to možná riskla znova:) Přeci jenom jsem byla o dost menší, více jídel jsem nejedla než teď.. Ta kombinace je opravdu lákavá, děkuju za tip!:)

    OdpovědětVymazat
  3. teta si vždycky dělávala chleba s medem a banánem...furt sem na ní blbě koukala ale pak sem zkusila a pochopila :-)...ty tousty určitě zkusim, v tescu jsem furt :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já kupuji celozrnný toustáč v Kauflandu a zrovna včera tam byl za 12,90kc upe pecka:) sice tam te celozrnne mouky taky neni uplne nejvic, ale maji ji napsanou na prvni miste a i ta cena:) Jinak diky za inspiraci asi si taky udelam nejaky ten sladky toust:) Aji mango tam meli za 10kc, ale uz to bylo vyprodane:(

    OdpovědětVymazat
  5. V Lidlu mají taky celozrný toasťák :)

    Jinak moje milovaná sladká variace zapečeného toastu: namazat nutellou, naskládat banán a zapéct... No to je dobrota! Jednou za čas si to uděláme s přítelem jako vysoce svátostní snídani :D

    OdpovědětVymazat
  6. Dalsi pekny clanek a uz od pohledu mnamozni foto :-D ja vetsinou snidam cerealie s mlekem nebo jogurt a dva druhy ovoce, ale dneska sem snidala ovesnou kasi s lzickou medu. Jo a diky tobe jsem v nedeli zavedla snidane ala ovesne palacinky :-) na ty davam vetsinou nejaky zdravy jam nebo bananovou zmrzku taky podle tveho receptu:-) Sija

    OdpovědětVymazat
  7. Moni jen takový hloupý detail, zrovna nedávno jsem se na tousťák, který představuješ koukala a je mi divné, že jsem našla trošku jiné složení...http://www.warburtons.cz/range.php
    S celozrnným pečivem je to u nás celkem těžké a zatím střídám jen pár druhů..jinak takové dobré měřítko jak poznat celozrnné pečivo je 6g vlákniny/100g daného pečiva, což když tak koukám Warburtons úplně nesplňuje, ale jednou za čas proč ne že jo :) Jen mě spíš mrzí, že je to výrobek z VB jako bychom neuměli prodávat kvalitní české pečivo. Zatím můj favorit jen Penam.
    Jinak ti moc fandím a tvé stránky sleduji každý den a jsou mi skvělou inspirací. Máme dokonce hodně podobnou postavu,-) Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to opisovala přímo z obalu, takže by to tak mělo být. Alespoň teda ten, co mám doma já :) A vklákniny moc nemá, to je fakt. Taky jsem koukala. Ale dostatek vlákniny mají snad jenom ty úplně semínkové nekynuté celozrnné chleby. Ty jím taky, ale občas mám ráda změnu a dám si "normální" pečivo :) A souhlasím, že od nás je Penam asi nejlepší značka.

      Tak ať se daří i tobě ;)

      Vymazat
    2. Jasný tak máš asi jiný typ.-) Přesně chce to občas změnu, ale daří se i tak. Každý den hodně sportuji a snažím se jíst zdravě 5x denně a opravdu to funguje skvěle, pěkně pomalu, ale tělo se mění před očima. Jen váha se teď už moc nehýbe, ale to je klasika..svaly těžší než tuk, nejdůležitější je, co vidím v zrcadle. Výsledky 158cm/52,5kg v září minulého roku jsem začala s 58kg. Asi se známe z omlazení.-)) Držím ti palce ne jen ve formování postavy,-)V.

      Vymazat
  8. Ještě cca před měsícem a půl jsem nechápala jak můžete všechny snídat sladké - taky jsem tomu propadla :-D... omeletky, lívanečky, kaše - jáhlové, ovesné, cokoliv kde je tvaroh :-D... už si neumím představit že bych zase snídala jen slané jako dřív :-D...ale arašídové máslo jsem ještě neozkoušela, trochu se bojím kalorické hodnoty, ale když to u tebe vidím, tak mne chytají chutě, asi si ho najdu a ozkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Zkus někdy toust pomazat avokádem a na to kolečka banánu. Zbožňuju to :)) Obzvlášť pokud je avokádo krásně zralé. Mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip. S avokádem právě nemám vůbec zkušenosti a tohle zní dobře :)

      Vymazat
  10. Holky chtěla jsem se zeptat jak dlouho po takových sladkých kašičkách vydržíte syté?Já mám strašně ráda ovesnou kaši nebo kaši s celozrnné mouky, ale vždycky po dvou hodinách už se hlásí hlad. Za to když si dám třeba pečivo a vajíčko nebo pečivo a tvaroh nebo něco takového tak mě to na ty 3 hodiny v pohodě zasytí. Nevím jak z toho vybruslit, abych si taky mohla užívat sladké snídaně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě právě ty kaše zasytí dost a na dlouho :) Ono ale hodně lidí si připravuje malé porce, tak to může být i tím. Já dávám alespoň 50g vloček, vařené v mléku, k tomu tak 15g ořechů, minimálně 100g ovoce a občas ještě něco. No a to musí zasytit každého :)

      Vymazat
    2. No já jsem si taky vždycky dávala 50g vloček a taky 100g ovoce a taky nějaké oříšky, ale měla jsem hlad:/je fakt, že jsem na tom výškově a váhově trochu dál(174cm/73kg)tak myslíš, že mám zkusit větší porci?Jinak velká poklona tvým stránkám, pestrost jídelníčku mě fakt motivuje zkoušet nově věci:))

      Vymazat
    3. No je to na tobě, můžeš zvýšit porci anebo jíst to, co ti vyhovuje. Můžeš jíst to pečivo, když tě zasytí lépe :)

      Vymazat
    4. Jo jo jasně, no jen si řikám, že by bylo fajn mít i jiné snídaňové varianty když mi navíc chutnají:) tak dík za konzultaci asi to zkusím:)

      Vymazat
  11. super článek :) běžím pro ten tousťák :)

    OdpovědětVymazat
  12. No to vypadá táák dokonale, áách :) jsem se zamilovala

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, konečně jsem se dokopala k napsání tohohle komentáře :D
    chtěla jsem ti hrozně poděkovat za tvůj blog, předtím jsem "jen" cvičila a jedla normálně, sice žádnej McDonald's atd., ale žádná sláva. Díky tvýmu blogu se konečně cvičení projevilo trochu víc, protože to o té stravě samozřejmě taky je:) takys mě inspirovala ke koupi spousty věcí, například proteinu a po dnešku chci i burákový máslo, vypadá to víc než dobře:D takže děkuju moc! :) xxx

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač. To já jsem ráda, že ti můj blog něco dal :) Určitě změny na postavě ovlivňuje hlavně jídlo. Ne nadarmo se říká, že strava dělá 70-80% a já mám ověřené, že to tak vážně je :)

      Vymazat
  14. Tak na tyhle toustový chleby mrknu, díky za tip! Ještě dodatečně gratuluji k maturitě, čtu všechny tvé články, ale poslední dobou nějak nestíhám reagovat... Jinak mango mají teď téměř všude ve slevě, tak jsem si taky akorát včera jedno koupila :D

    OdpovědětVymazat
  15. Mě sladké snídaní vůbec nechutnají - nejraději mám míchaná vajíčka nebo volské oko nebo prostě pečivo se sýrem a se šunkou - do těch sladkých se většinou musím docela nutit (nebo sežeru polovinu krabice mussli s mlékem) .))))

    OdpovědětVymazat
  16. No a mě říkají, že jsem divná, když si dávám na celozrnný chleba ovoce :D Mám ráda třeba jablko nebo banán a posypu to ještě skořicí :) Někdy si i udělám tousty plněné banánem a právě arašídovým máslem v toustovači a na to prostě nic nemá :D Jen jsem si už dlouho nekoupila arašídové máslo, protože mi na něm pak vzniká závislost :D Jinak tyhle chleby taky v Tescu kupuju. Mám hrozně ráda i ten ovocný :)

    OdpovědětVymazat
  17. mnam mnam , ja miluju toast s bananem a nutellou
    http://sienastyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem docela líná v tomhle. Mám ráda sladké snídaně, ale už jsem si tak zvykla na kaše, že nejím v podstatě nic jiného. Teď jak mám prádzniny to chci ale změnit. Chci zkoušet nové věci a naučit se jíst dobře. Už jsem se konečně naučila pořádně sportovat, tak ještě to jídlo.

    OdpovědětVymazat
  19. Mňam, burákové máslo s banánem a borůvkama! Mmm, děláš mi chutě :D

    http://raspberry-halley.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Ale neni ten chlieb 100% celozrnný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve složení je napsaná pouze celozrnná pšeničná mouka, žádná jiná. Takže je asi pouze z té celozrnné ;)

      Vymazat
  21. Ten toastový chleba vypadá skvěle, takový pořádně "macatý" :D Dlouho něco takového na českém trhu hledám, děkuji za tip! Určitě si na něj do Tesca co nejdříve skočím. Já jsem hodně na kaše (ovesné, jáhlové, krupicové ... všechny, MŇAM)! Ovesnou kaši mám úplně nejraději s velkým množstvím mléka a špetkou soli, neoslazenou, skvěle vynikne jemně sladká chuť vloček. Opravdu můžu doporučit. :)

    OdpovědětVymazat
  22. Fotky jsou moc hezké. Taky mi po ránu nejede třeba okurka nebo vajíčka. Musím mít něáký cukr, který mě zažene celodenní chuť na sladký! :-) Nejoblíbenější je teda kaše, ale tousty s jablkem jsou taky moc dobrý! :-)

    OdpovědětVymazat
  23. teda ty fotky vypadají úchvatně!:)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, prosimte mám takový dotaz, kde se da sehnat pečivo Warburtons? V Tescu jsem ho nikdy neviděla :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tak to už dnes nevím. Už jej nekupuji a ani jsem se po něm dlouho nedívala.

      Vymazat
  25. Ahoj, tka tohle teda musím zkusit, díky za skvělý blog a skvělé tipy!!
    Můžeš s epodívat ke mně na blog, kde tak ynajdeš snídaňovou inspiraci:-)
    https://kucharkabarunka.wordpress.com/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)