sobota 30. června 2012

Bramborovo - cuketový nákyp s kuřecím masem

Dneska mám pro vás další, úplně jednoduchý recept na dobrý oběd či večeři. Od babičky ze zahrádky jsme si dovezli opravdu obrovskou cuketu, takže jsem vymýšlela, jak ji zakomponovat do jídla. No a tohle z toho nakonec vzešlo ;)


Budete potřebovat:

200g cukety
150g brambor
100g kuřecích prsou
1 vejce
1 lžíce zakysané smetany
troška másla
sůl, pepř

Postup přípravy:
Brambory uvařte ve slupce, poté je oloupejte a nastrouhejte nahrubo. Stejně tak oloupeme a nastrouháme cuketu. Osolíme ji a necháme ji chvíli, aby pustila přebytečnou vodu, kterou pak vymačkáme. Nastrouhané brambory pak smícháme spolu s cuketou, vajíčkem a zakysanou smetanu. Dokořeníme dle chuti. Kuřecí prsa nakrájíme na nudličky, okořeníme a orestujeme na pánvi. Přidáme k bramborám s cuketou. Menší zapékací formu vymažeme kouskem másla a naplníme ji připravenou směsí. Pečeme při 200 stupních asi 25 minut.

Energetické hodnoty:
  • 1738Kj (414Kcal)
  • 31g bílkovin
  • 28g sacharidů
  • 18g tuků 


17 komentářů :

  1. Nic zvláštního...

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý nápad, já nákypy nikdy moc nejedla a neumím je tak to napravím :) jen vyměním kuře za tofu

    OdpovědětVymazat
  3. Kde se vzalo tolik tuku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máslo, vejce, smetana? :)

      Vymazat
    2. 1 vejce, 1 lžička smetany a máslo na vymazání by ti nedalo 50% DDD tuků i kdyby jsi chtěla..

      Vymazat
    3. Jej holky máte pravdu. Mě se to taky zdálo dost a já tam dala dvojnásobek hodnot u vejce :D Už je to opravené ;)

      Vymazat
  4. Cuketu jsem nikdy nejedla, ale letos ji mamka na zahrádce pěstuje, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za recept, takové budu za chvíli potřebovat, protže si budu vařit úplně sama... A tohle bude podle složení opravdu chutné :)

    OdpovědětVymazat
  6. škoda že nemám ráda zapékané brambory :D

    OdpovědětVymazat
  7. Dělám něco podobného, akorát že cuketu i brambory krájím na kolečka a cuketu ještě předpřipravím na pánvičce s česnekem a cibulkou. A když je to k obědu, navrchu posypu 20% sýrem :) Cuketa je skvělá na "milion" způsobů, třeba takové cuketové muffiny, mmmm :-D

    OdpovědětVymazat
  8. A to celá ta nádoba má iba 414kcal?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo :) Je to množství napsané v surovinách, ona ta nádoba není ale moc velká ;)

      Vymazat
  9. Díky za receptík, miluju cuketu.

    OdpovědětVymazat
  10. O víkendu jsem dělala taky cuketu. Přítel ji jedl poprvé, když jsem řekla, že na oběd bude cuketa, díval se na mě trochu nedůvěřivě. Ale chutnala mu. Bohužel kvůli němu jsem tam musela dát, trochu uzeniny, mouky a oleje. Příště zkusím zdravější variantu.

    OdpovědětVymazat
  11. VY-NI-KA-JÍ-CÍ!!! děkuju:-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)