sobota 24. března 2012

Jáhlové vločky

Nedávno jsem byla nakupovat a oběvila jsem opět něco nového. Jáhlové vločky. Překvapilo mě, že něco takového vůbec existuje, takže samozřejně ihned putovaly do nákupního vozíku. Vločky jsem otestovala, našla si k nim nějaké další informace a tady je má skromná recenze :)


Kde je využít?
Určitě by našly využití například k zahušťování, ale já je využila k tomu, k čemu nejčastěji využívám i ovesné vločky - k přípravdě kaše na snídani. Kaši jsem vařila v mléku, přidala trochu medu a musím říct, že chuť je naprosto dokonalá. Snad ještě lepší, než u kaše z ovesných vloček. 

jáhlová kaše s banánem a arašídami

Cena
Balení 300g vloček mě vyšlo na 25Kč. Kupovala jsem je v prodejně COOP. Nikde jinde jsem na ně ještě nenarazila, ale to může být i tím, že u nás ve městě nemáme velké obchodní řetězce jako Tesco, Globus apod. Myslím ale, že například v prodejnách zdravé výživy nebo DM by je také mohly mít :)


Prospěšnost
Jak jistě víte, jáhly jsou velice zdravá potravina. Zde je pár jejich prospěšných účinků:
  • obsahují vysoké množství vlákniny, vysoké množství vitamínů skupiny B a minerálů, železa
  • vysoký obsah křemíku podporuje zdravý růst zubů, nehtů a vlasů
  • vysoký obsah fosforu pomáhá v prevenci a léčbě depresí a únavy
  • zlepšují metabolizmus a mají zahřívací účinek na organismus
  • nevytvářejí sliz, proto sou vhodné pro ty, kdo trpí zahleňováním dýchacích cest
  • jsou vhodné při oslabení vaziva a při kožních onemocněních
  • podporují funkci ledvin.

Energetické hodnoty
Ve 100g najdete:
  • 1549Kj (370Kcal)
  • 10g bílkovin
  • 71g sacharidů
  • 3g tuků

Závěrem
Určitě tyto vločky můžu jenom doporučit. Jsou skvělým zpestřením pro zdravé snídaně. Jsou chutné, zdravé a ani cena není nijak závratná :)


zdroje: http://www.vasedeti.cz/vyziva/zdrava-vyziva/pohanka-a-jahly-v-kostce/

16 komentářů :

  1. děkuji za tip :) zkusím někdy po nich kouknout, určitě to bude zpestření :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si kdysi na snídani v létě dělala jáhly s jahodami a grankem :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, to znám, je toho kdyžtak i plný Kaufland:) Posledně jsme byly na nákupu s mámou a hned jsem vzala jáhlové, rýžové, pohankové a kukuřičné :D Je na tom skvělé, že do 3 minu má člověk uvařeno :)

    OdpovědětVymazat
  4. Objevila.....
    No, v naší domácnosti je používáme už dlouho jak v zahušťování pokrmů nebo jen do mléka, kupujeme v Kauflandu. V poslední době už je ani nevařím. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nemam rada zadne vlocky :-D proste to nespolkni. Jen v polevce jo.

    OdpovědětVymazat
  6. No, doteraz som tiež o niečom takom nemala ani tušenia. Asi to dneska dopíšem mame na papierik vecí čo má kúpiť, chúďatko bude zmätená :). Ale vyzerá to dobre a keďže mi chutia ovsené vločky tak predpokladám, že toto nebude problém.

    OdpovědětVymazat
  7. Jáhlovou kaši mám taky moc ráda :) Zamilovala jsem si u nás jeden obchod se zdravou výživou a tam vždycky objevím něco nového...dokážu tam strávit pokaždé takového času! :) Zkus třeba i pohankovou kaši, taky je moc dobrá a zdravá ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Jáhly zbožňuji, psolední dobou jsem se do nich úplně zamilovala, ty kašičky na sladko k ranní snídani?? prostě m%namka...dnes ráno jsem koukala že už budu mít jen na jednu snídani, třeba doplnit zásoby :))

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, to musím vyzkoušet, jáhly jako takové mám ráda, tak tohle mi bude určitě taky chutnat :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Myslíš, že by se dali jíst i bez vaření -> přes noc nechat nabobtnat ve vodě, a ráno přilít mléko a dát do mikrovlnky na plný výkon 2 min.? Nebo se to prostě musí vařit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě :) Z těchhle to půjde v pohodě. A řekla bych, že ani přes noc nemusíš namáčet. Stačí zalít a dát do té mikrovlnky ;)

      Vymazat
  11. Jáhly určitě, ale stejně jako pohanka vařením ztrácí na kvalitě. Ideální je zalít vařící vodou, nechat 15 bobtnan, l,ze přidat i sušené mléko, pak dle potřeba 2-3 minuty povařit, déle určitě ne. Za sebe do kaše přidávám kosos a rozmačkaný banán na oslazení. ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. mám dotaz: jáhlové vločky do jogurtu ve srovnání s jinýma vločkama ( je jich samozřejmě hodně druhů,nejen ovesné) Srovnání mě zajímá spíš vzhledem k redukční dietě. Čili,co je lepší,jáhlové,nebo ovesné? nebo jaké jiné vločky do jogurtu? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojte,i já dnes narazila v obchodě na různé druhy vloček ��,je to paráda,mám doma hned troje a vyzkouším.Doted jsem snidala kasi z ovesných vloček,ale už dost.Nechci dál své tělo kazit lepkem.Těším na snídani.Zkusila jsem dětem uvařit kukuřičné špagety a paráda.Snedli,nepoznali rozdíl ��.Takže zdravější stravě zdar��

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)