středa 11. ledna 2012

Zdravá buchta s tvarohem a ovocem

Taky jste ten typ člověka, který miluje nejrůznější buchty, dezerty, zákusky,..? Já teda rozhodně a není to zrovna nejpraktičtější, když se člověk rozhodně hubnout :D Posledních pár dní jsem měla chuť na něco takového. Přemýšlela jsem o svý ozkoušených receptech jako je snídaňový koláč, celornné muffiny, zdravé brownies,.. Ale pořád to nebylo ono. Hledala jsem a našla, recept, který mě na první pohled zaujal tím, že i buchta může vzniknout ze samých zdravých věcí. A tady ho máte:



Budete potřebovat:
1 vejce, 2 bílky, 130g rozemletých vloček, 140g bílého jogurtu, lžička kypřícího prášku     do perníku, med (asi 30g), 120g tvarohu, 200g ovoce
 
Nejprve si nachystejte tvarohovou náplň - ovoce (já použila ostružiny) smícháme s tvarohem. Můžete přidat i trochu medu pro doslazení. Já ale měla mražené ostružiny od babičky, která je vždy trochu osladí, než je dá zamrazit, takže jsem už nedoslazovala. Pak si připravíme těsto: z bílků ušlehejte sníh, žloutek smíchejte s jogurtem, rozemletými vločkami, práškem do perníku a medem. Pak lehce vmíchejte sníh a vzniklé tělosto nalijte do pekáčku vyloženého pečícím papírem. Já použila formu na dort - nic jiného se mi na to nehodilo. Na těsto pak ještě rozetřete směs tvarohu s ovocem a pečte necelých 30 minut, cca na 180stupňů.
 


V celé buchtě je:           3900Kj, 140g sacharidů,  52g bílkovin, 20g tuků
V 1 kousku = 1/8 je:       487Kj, 17,5g sacharidů, 6,5g bílkovin, 2,5g tuků

Jedla jsem ji na snídani nebo na svačinu, vždy 2-3 kousky :) Obsah bílkovin i kalorií je podle mě celkem přijatelný. Taky díky vločkám i bílkovinám hezky zasytí, na rozdíl od běžných buchet. Nebyla příliš sladká, možná bych příště přidala o trošku více medu, ale i tak jsem si pochutnala :)

34 komentářů :

  1. Super - žádná mouka ani cukr, určitě vyzkouším :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Môže to byť dobré :P Väčšinou takéto recepty sú bez chuti... ešte by sa dal med nahradiť hnedým cukrom. Síce bolo by to kalorickejšie, ale možno chutnejšie...

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam, vypadá moc dobře, vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá mňamozně ..mnam mnam::-D:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Bez mouky? Skvělé! Tohle si určitě udělám. :)

    OdpovědětVymazat
  6. zrovna o víkendu jsem na netu hledala recept na nějakou zdravou buchtu =)

    OdpovědětVymazat
  7. Tvaroh! Ostružiny! Bílý jogurt! Fantazie! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hned bych si dala.. :D :) Určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  9. jééé no tak to je skvělé! Taky určitě vyzkouším, už teď se mi sbíhají sliny!

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za tip, už jsem vyzkoušela a určitě ne naposled!

    OdpovědětVymazat
  11. Dneska jsem upekla a je výborná :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Super,zbíhají se mi sliny,to musím co nejdřív vyzkoušet.Jinak musím pochválit suprový blog,jen by se tu mohlo objevovat více receptů:-) i když asi bych pak nevěděla,který vyzkoušet dřív.Přeju Ti hodně zdaru a samé úspěchy.Katka :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Můžu se zeptat, jak jsi rozemlela vločky? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  14. Vločky jsem rozemlela v mixéru ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Wow :-) tenhle recept si určitě někam zapíšu! Díky za inspiraci :-*

    OdpovědětVymazat
  16. Parádně se hodí k sacharidový dietě :-)Akorát jsem místo ostružin dala švestky a zasypala mákem....už se těším na snídani. díky za super tip Ivka

    OdpovědětVymazat
  17. Ahojky, máš super blog, moc ráda se Tebou nechávám inspirovat a taky navštěvujeme stejný portál.. :-) Chtěla jsem se zeptat, myslíš, že můžu použít místo vloček pohanku lámanku(dělám z ni jen klasiku kaši)? Díky Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) No, můžeš kusit pohanku, ale nezaručuji úspěch. Ještě nikdy jsem z ní takhle nepekla :) Myslím ale, že by to mohlo "fungovat" :)

      Vymazat
  18. Jsem strašně ráda že jsem náhodou narazila na tvoje stránky, právě jsem začala se stobklubem takže určitě vyzkouším spoustu tvých receptů. Děkuji za inspiraci ;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Dnes jsem tento Tvuj kolac zkusila a je moc dobry. Zdravy/dobry, takze urcite bude repete.

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem dneska tvuj koláč taky vyzkoušela, akorát s jahodama a hoodě skořicí a ořechama navrch.. vyborny!

    OdpovědětVymazat
  21. Vypadá báječně,bez krému a pod. zkusím.

    OdpovědětVymazat
  22. Tak jsem to zkusila a nedalo se to vyndat ani z pekáčku,ochutnali jsme lžičkou a žádná sláva

    OdpovědětVymazat
  23. No já ji trochu upravila, přidala do těsta asi 2 lžíce třtinového cukru, dala na peč. papír do formy na dort, ovoce dávám podle toho co zrovna mám, ani hon někdy nemíchám do tvarohu, třeba švestky. Příště dám trochu ořechů. Musím říct že je vynikající, chutná i chlapům a pohromadě drží :)

    OdpovědětVymazat
  24. Už peču podruhé a super! Právě ho mám v troubě a už se na něj moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  25. přibližná energetická hodnota prosíím? :)

    OdpovědětVymazat
  26. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, je možné tento dort dělat jako muffiny??? děkuji

    OdpovědětVymazat
  27. Chtela jsem ti moc podekovat za tento recept, ale i za vsechny ostatni, zvlast v sekci peceni buchet a susenek jsem od tebe vyzkousela uz skoro vsechno, a jsi uzasna. Dekuju!! A.

    OdpovědětVymazat
  28. Kolac jsem trochu upravila. Misto pr. do pec. jsem dala jedlou sodu, skorici a trosku kakaa. Misto medu jsem pouzila trochu trtinoveho cukru. Pouzila jsem jahody. Jinak vyborne!

    OdpovědětVymazat
  29. Kolik asi ten jeden kus je gramů? :)

    OdpovědětVymazat
  30. vyzkoušela jsem - skvělý, jednoduchý a rychlý recept - dala jsem více tvarohu - borůvková nádivka nemá chybu!!!

    OdpovědětVymazat
  31. Upečeno a je moc dobrý, nádivka malinová.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)