neděle 22. ledna 2012

Sušená rajčata

Na dnešek jsem si pro vás připravila článeček o sušených rajčatech. Je to jedna  z dalších potravin, kterou jsem poprvé vyzkoušela docela nedávno a naprosto mě nadchla. Opravdu změní chuť jídla, do kterého je přidáte v moc dobrou pochoutku :) Dlouho jsem se jim vyhýbala, taky hlavně kvůli ceně. Nechtělo se mi dávat za takovou malou skleničku 30-50Kč, když jsem ani nevěděla, jak chutnají. Poslední dobou ale experimentuji s obědy, zkouším nové recepty a když jsem je objevila ve slevě, neodolala jsem. A opravdu nejsem zklamaná :)

Můj názor: Hodně mě zaujala jejich chuť. Rajčata jsou sušená a ve skleničce většinou v olivovém nálevu - neděste se, rozhodně to znich nedělá něco extra tučného :) Daný nálev jim však dodá jedinečnou chuť, která přinese vašim zdravým jídlům zase trochu jiný rozměr.

Kde je využít? Kdekoliv vás napadne. Mé první využití bylo inspirováno receptem z časopisu Zdravé hubnutí - kuskus s tofu a sušenými rajčaty. Poté jsem je přidávala třeba do zeleninových salátů nebo i do vaječiny. Myslím, že i k masu by se hodily skvěle.

Jak je to s nimi po výživové stránce?
  • obsahují velké množství vitamínů C , E a A
  • velké množství vlákniny i dalších zdraví prospěšných látek
  • naložením sušených rajčat v oleji se vytváří skvělé podmínky pro maximální zužitkování karotenoidů - z nutričního pohledu nás nejvíce zajímá lykopen, což je karotenoid s nejsilnějšími antioxidačními účinky

Co najdete ve větší porci (50g):
  • 84kcal (352Kj)
  • 1,6g bílkovin
  • 4g sacharidů
  • 7g tuků

21 komentářů :

  1. tá cena odrádza aj mňa, možno na ne natrafím vo zľave a neodolám.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Fitnessko :-) Včera jsem narazila na tvůj blog a jsem úplně nadšená! Přesně takovou holčinu jako jseš ty jsem hledala! Opravdu dlouho jsem pátrala po rozumných slečnách, které žijí zdravě a mají to v hlavě srovnané. Bohužel jsem spíš nacházela holky, které si svými jídelníčky devastují tělo. Proto jsem opravdu šťastná, že jsem tě našla!

    Tvoje články jsou krásně psané, srozumitelné. Hned jsem si našla nějaká videa na Bodyrocku a budu podle něj také cvičit. Jenom škoda, že často používají pomůcky, které já doma nemám.

    Všechny tvé recepty se chystám vyzkoušet. Recenze na potraviny jsou pro mě velmi přinosné.

    Přeji ti spoustu úspěchů v životě a děkuji ti, že jsi ve mě probudila velkou sílu a odhodlanost začít bojovat :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ty máme doma, ještě jsem je nechutnala.

    OdpovědětVymazat
  4. Sú úžasné, ešte som s nimi nič nerobila, ale v reštaurácii som ich jedla na pizze, na kuracom mäsku a s cestovinou.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, tak to ses trefila... Sušená rajčátka já zbožnuju - mají jedinečnou chut. poprvé jsem je měl v restauraci v salátku - škoda jen té ceny. Pro studentíka jako já docela zásadní, ale tak občas proč ne :-)

    OdpovědětVymazat
  6. sušená rajčátka jsou dobrá :)) jen jsem je už dlouho neměla...

    OdpovědětVymazat
  7. Caroline: Děkuji za milý komentář. Jsem moc ráda, že jsou mé články užitečné a líbí se ostatním :)

    OdpovědětVymazat
  8. Miluju je i za tu jejich cenu :-)

    OdpovědětVymazat
  9. ještě měním :-)
    Tak to máš dobrý takový zkušenosti se ti budou hodit. A jakou školu máš vystudovanou? Vlastně ani envím kolik ti je, nedokážu tě tipnou jestli jsi na střední nebo na vysoké ..?
    Já sušený rajčata nemusím, to už raději čerství :)

    OdpovědětVymazat
  10. taky už jsem si jich kolikrát všimla v obchodě, ale zatím nekoupila... tak uvidím, líbí se mi ta možnost si je dát třeba ke kuskusu či jáhlám, určitě to krásně zvýrazní to chut :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tohle mě fakt neoslovilo...párkrát jsem je zkoušela ale vubec mi nepřirostly k srdci..aneb jak se říká 100lidí..100chutí že jo?:) Hezkou neděli Fitnessko

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj,sleduji tvůj blog delší dobu a děsně tě obdivuju, jak dokážeš tak pěkně jíst.. Četla jsem,že jsi taky bojovala s přejídáním,jak jsi to zvládla? Začít jíst normálně.. Já už od listopadu hubnu,dopracovala jsem to ze svých 50kg na 44,5 (měřím 163cm) , asi před 2 týdny jsem si řekla,že to stačí,že začnu normálně jíst.. bohužel, nedokážu to, povolím si 1 sladkost a už to jede.. dokážu sníst půlku balení chipsů,3rohlíky, 4čokoládový tyčinky.. je mi potom děsně zle, další 2 dny jim děsně málo a potom se zase přejím..takhle to už praktikuji ty 2 týdny.. a už nevím,co mám dělat..chtěla bych začít jíst zdravě a normálně.. sice váhu si pořád držím,ale stejně,takhle nechci žít.. Jak mám začít jíst normálně?Já i když si řeknu, že budu jíst normálně, najím se,jsem sytá,stejně běžim do skříně si něco dát..přeci jen, když už mám ten udržovací jídelníček,jedna sladkost neuškodí..pak si vemu druhou,třetí a už to jede..=/

    OdpovědětVymazat
  13. Sušená rajčátka jsou super, taky je strašně ráda baštím - ale ta cena :-( no ale není to pochutina na každý den, takže se to ještě dá :-) pa

    OdpovědětVymazat
  14. Pro Anonymní: Ahoj, ano, máš pravdu, přejídání byl (či možná ještě je) také jeden můj velký problém. Teď už se držím něco přes tři týdny - můj rekord za poslední 3 roky a snad to ještě vydržím :) U mě to funguje asi podobně, jako u tebe: povolím si jednu sladkost a už se nezastavím. Proto taky teď, když jsem ještě v dietním režimu, jsem se to naučila zvládat. Když hubnu, tak prostě tolik nehřeším - a ani na to nemám chuť, radši si upeču nějakou celozrnnou buchtu :) Sama se trochu obávám, až začnu s udržovacím režimem, že se to zase rozjede. Proto teď musím zvládnou co nejdelší dobu bez přejídání, ať si od toho mé tělo odvykne ;)

    Co bych ti tak dále poradila? Hlavně asi nakouknou hlouběji do psychiky - není tam nějaký nevyřešený problém? Mě hodně pomáha cvičení - když cvičím, nemám chuť jít nezdravě a naopka - když se přejím, nemám chuť cvičit. Potom celkově zdravé jídelníčky - chci je mít co nejlepší, proto si to nekazím nějakým ujídáním čokoládek apod. A když už na mě příjdou nebezečné chutě, dám si větší porci zdravého jídla, tvaroh nasladko, uvařím půllitrový hrnek čaje a ono už to odezní :)

    Teď, když už zvládá bez přejídání delší dobu, není to tak těžké tomu předcházet. Když jsem se přejídala co 3 dny nebo co týden, vždy jsem selhala brzy. Je to těžký boj a pro některé asi dlouhá cesta, ale věřím, že to jde :)

    No každopádně jsem teď zase četla o podobném problému všude možně, takže uvažuji, že o tom připravím nějaký podrobnější článeček ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Sušené rajčata jsme dělali doma a jsou opravdu výtečné, ovšem nevím zda nebyly moc kalorické. Doma se těžko odhaduje. někdy si je možná zakoupím, protože jsem už narazila na spoustu receptů s nimi. ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Nikdy jsem je nekoupila, protože jsem si vždycky myslela, že mi nebudou chutnat..nemám ráda ani grilovaná rajčata nebo nějak upravené :-/ Ale přemýšlím, že bych je možná i zkusila...když tak je za mně někdo zblajzne :D

    OdpovědětVymazat
  17. taky jsem na tyto rajčátka slyšela samou chválu..budu je muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mám ráda čerstvá rajčata takže i ty sušená musí být super. Až na ně narazím tak je určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj,
    už delší dobu sleduji tvůj blog a musím říct, že je opravdu o co stát! Jsi opravdu velká inspirace, s tou energií do života, do cvičení, zdravého životního stylu!
    A musím se přiznat, že i ty jsi byla jeden z důvodů, proč jsem si právě před chvílí založila svůj blog! Doufám, že se mezi vás brzy dostanu a půjdu si za svým cílem aspoň z poloviny tak odhodlaně, jako ty.
    A jelikož vůbec netuším, jak blogy fungují, spřátelování apod., budu ráda, když si mne přidáš a příjdeš občas na návštěvu. .)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak z těch rajčat bych měla asi strach =), xD nejím ani čerstvá, no nevím =)

    OdpovědětVymazat
  21. sušená rajčata miluju miluju! dávám je do salátů hlavně a k těstovinám, nejradši bych je vždycky snědla všechny najednou:D můžu se po nich utlouct:D

    giveaway u mě:-)

    http://color-beam.blogspot.com/2012/01/giveaway-1.html

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)