středa 4. ledna 2012

Rýžový salát s tuňákem

Slibovaný recept na rýžový salát s tuňákem je zde. Vhodná zdravá a chutná volba na oběd či večeři. Rychlé, nenáročné na přípravu ani přiliš drahé ;)





Na 2 porce budete potřebovat:
  • 100g rýže
  • 1 konzervu tuňáka ve vlastní šťávě (80g)
  • 100g mraženého hrášku
  • 100g (1/2) červené papriky
  • 50g oliv (asi jedna hrst)
  • 100g rajčat
  • polovina cibule
  • 2 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř, koření dle chuti



Příprava:
Rýži dejte vařit a mezitím si připravte zbytek. Hrášek chvíli povařte ve vodě a poté sceďte. Promíchejte spolu s tuňákem, nakrájenými olivami, cibulí, rajčaty a paprikou (je dobré oloupat slupku škrabkou na brambory). Pak už jen přidejte uvařenou rýži, olivový olej, sůl, pepř a vše promíchejte. Dle chuti můžete přimíchat třeba i trochu citrónové šťávy, jogurtu, či majonézy light :)


Nutriční hodnoty:
Trošku jsem si pohrála a spočítala pro vás i nutriční složení tohoto jídla. Recept je uveden pro 2 porce, v polovině - tedy v 1 porci - najdete:
  • 365Kcal - 1533Kj
  • 15g bílkovin
  • 52g sacharidů
  • 9g tuků
Sama bych preferovala asi více bílkovin. Tuňák jich bohužel v sobě nemá tolik, jako jiné maso, takže pro příště možná přidám jednu konzervu navíc. Sacharidů je taky celkem dost, což ale zapřičiňuje hlavně rýže A dle mého názoru to na oběd není až takový problém :)

19 komentářů :

  1. Mňam, to vypadá moc dobře, asi to v blízké době zkusím :-). Děkuji za moc pěknou inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  2. Podľa mňa je to vynikajúci obedík :) Nabudúce bude namiesto rizota tento šalátik. Kombináciu si vymyslela sama, alebo si sa niekde inšpirovala?

    OdpovědětVymazat
  3. no vypadá to úžasně! určitě také vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. tím jídlem je to dost možný...popravdě neumím poskládat správný jídelníček...neumím se v tom pohybovat...potřebovala bych nějakého sluhu :D ale platit každý týden 250,- za výživového poradce se mi vážně nechce...

    děkuji za typy...tak kaše může být zajímavá :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to přesně tak :) Doufám, že si to časem uvědomí i holky, co šílí z jedné sušenky.
    Mm, salát vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Úú 40 gr tuňáka mi přijde šíleně málo. Já jím běžně na jednu porci i 100 :) Jinak je to lákavé. Btw mám stejnou rýži - z kauflandu :))

    OdpovědětVymazat
  7. no krásné, asi vyzkouším :) já jsem tuňáka ještě nejedla, ale fakt mám na něj chuť... dneska jsem cvičila podle tebe, paráda :) ale sranda to teda není :D

    OdpovědětVymazat
  8. ... ale to je samozřejmě dobře ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Určitě je to dobré..ale já bych si tu cibuli asi orestovala, protože nesnáším, když je syrová :/

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za tip, vypadá to dobře :-)

    OdpovědětVymazat
  11. přesně pro mě ^^
    možná místo rýže těstoviny

    OdpovědětVymazat
  12. Tý jo vypadá to skvěle, určitě brzy vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Běžně si dělám tuňákový salát, ale dávám do něj jen tuňáka, zeleninu a trošilinku majonézy light. je taky moc dobré obměnit rýži za těstoviny . mňamka :-)
    Paja.jo

    OdpovědětVymazat
  14. Musím se přiznat že já moc tuňáka nemusím :D :D To si dám radši hovězí steak :D :D Samozřejmě se zeleninou :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Mňamozně to vypadá! Určitě zkusím! Jinak běžící pás je určitě velkej záhul, ale já na něm něběhala, jen chodila rychle a navíc u orbitreku zapojuješ i ruce, takže já sem po něm dycky mrtvá! a vážím se každý den, protože když vidím sebemenší úspěch, dává mi to sílu jít dál. A jen za včerejšek mám o 0,6kg dole, což je víc jak půl kila:)

    OdpovědětVymazat
  16. Super a ďakujeme aj za vypočítanie hodnôt!

    OdpovědětVymazat
  17. já vím já vím:) ale já hubnu už zhruba 4 týdny, a už mám doel přes tři kila. pak po Vánocích se kilo zase nabrala a tak mě mco těší, že dneska mám zas tak málo:) .. vím, že to není všechno tuk..a taky mám někdy na váze jen o 0,1kh méně, ale i to potěší:)

    OdpovědětVymazat
  18. Super! Na těchto salátech mám ráda tu jednoduchost a taky, že si to pěkně můžu vzít do práce a není s tím žádné trápení, navíc pak nejsem přejezená.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)