středa 18. ledna 2012

Jáhlový nákyp s brokolicí

Dnes pro vás mám recept na skvělý oběd či večeři - jáhlový nákyp s brokolicí, šunkou          a sýrem ;)

 

Budete potřebovat:

120 jáhel
250g (1/2) brokolice
2 veje
100g tvrdého sýru
70g šunky
lžíce oleje



Příprava:
Nejprve si uvařte jáhly v osolené vodě. Brokolici rozeberte na růžičky, můžete nakrájet i košťál a vše krátce povařte ve vroucí osolené vodě. Vejce rozklepněte a oddělte žloutky od bílků. Z bílků a špetky soli ušlehejte pevný sníh. Sýr nastrouhejte, šunku nakrájejte na kostičky. Poté smíchejte jáhly se žloutky, brokolicí, šunkou a polovinou nastrouhaného sýra. Nakonec lehce vmíchejte i sníh z bílků. Zapékací formu si vymažte lžící olivového oleje a rozprostřete na ní jáhlovou směs. Pečte asi 20 minut na 180 stupňů. Poté nákyp posypte zbytkem sýra a nechte ho péct ještě dalších 10 minut.

Energetické hodnoty:
Celý nákyp podle předepsaného receptu obsahuje:
  • 4 775Kj (1137Kcal)
  • 74,5g bílkovin
  • 99g sacharidů
  • 50g tuků
Záleží na vás, jakou porci si dáte. Já si to rozdělila asi na 3x ;)


Recept mám z nějakého staršího vydání Tiny. V původním znění se ještě do nákypu přidávalo máslo - to jsem samozřejmě vynechala hlavně z těch dietních důvodů :) Nákyp byl tedy sice trožku sušší, ale i tak stále výborný. Takže záleží na vás, jestli si tam přidáte i to máslo (konkrétně asi 30g).

24 komentářů :

  1. To vypadá dobře :)) Zrovna dělám ten kuskusový nákyp, snad se povede, trošku jsem si recept obměnila :))

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzerá to dobre, páči sa mi, že skúšaš všetko možné :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera, kdyby mi to někdo udělal, tak se tomu vůbec nebráním. :)))

    OdpovědětVymazat
  4. Strašně nerada experimentuju s jídlem, ale když tohle vypadá tak dobře!!

    OdpovědětVymazat
  5. určitě to bude moc dobré! Jestli si někdy vzpomenu, tak zkusím udělat :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nooo, to vypadá moc dobře. Určitě vyzkouším - tedy po dukance... =)

    OdpovědětVymazat
  7. recept vypadá skvěle... Má jen jeden háček... Nemám ráda brokolici... Třeba by to šlo zaměnit za květák, co myslíš? :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Tvoje recepty sú super a to najmä preto, že sa dajú ľahko pripraviť :)

    OdpovědětVymazat
  9. to vypadá moooc dobře, určitě si jejich přípravu takto obměním :) děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam, hned bych ochutnala :-) Jinak děkuju, vim, že číslo neni až tak důležité, ale já už tu šestku na váze neviděla hoodně dlouho, takže se jí nemůžu dočkat :-)

    OdpovědětVymazat
  11. vypadá to dobře..určitě někdy vyzkouším. já miluju takové zapečené věci :)

    OdpovědětVymazat
  12. Co já vím, je to teď dost populární seriál, tak se divím, žes o něm odjinud nevěděla :) Každopádně je to návykové, tak pozor :D

    OdpovědětVymazat
  13. hmmmm, to jídlo vypadá moc dobře :-)

    Jo, taky jsem si říkala, že je to málo, jen ovoce, chtělo by to asi trochu víc, myslím, že jen tohle by mě nezasytilo. Já se nedokážu řídit podle určeného jídelníčku, ale aspoň už mi jde jíst rozumně a začínám se do toho čím dál víc dostávat. To je pro mě úspěch :-). V obchodech se mi daří poslední dny vynechávat uličky se sladkostmi :-).

    OdpovědětVymazat
  14. vypadá to skvěle :) a děkuji za podporu! Takový komentář mě vždycky potěší a dokáže nakopnout :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já se z Tebe posměju! Jsi vážně dobrá, kde na ty nápady chodíš?! Tvoji chuť hledat, nacházet, experimentovat a ještě o tom všem napsat zprávu jasným a přehledným stylem - bych chtěla mít! Ne opravdu, jsi šikulka a moc mě Tvůj blog baví! Jen tak dál

    OdpovědětVymazat
  16. To je štěstí , dnes sme se s mamkou domlouvaly , že si uděláme jáhelník v sobotu a že když nebude chuŤ na sadkou variantu pohledám slanou (tu sme ještě nedělaly , dělám jenom na sladko :) ) no a teď tohle! Paráda!! :D

    OdpovědětVymazat
  17. Já nikdy nemám ve škole hlad .. vím že bych to mohla zvětšit a ení to vždy jen půl jablka ale dnes mě snídaně zasytila , tak stačila i půlka většího ..
    Já vím, jenže já v bílkovinách a sacharidech neumím chodit, nikdy do nedokážu odhadnout .. a nevím co kolik má a tak .. takže v tom jsem uplně ztracená :D

    OdpovědětVymazat
  18. Na stredu sa vždy najvic teším, kvôli receptom :-) Inak myslíš, žw by sa "jáhly" dali vymeniť za ryžu? Pretože ja jáhly veľmi rada nemám.. :) Ale chválim, len nechápem, kam na to všetko chodíš :D

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá to na fotce moc dobře, taky to tak chutnalo? Musím se přiznat, že jsem ještě jáhly neměla, ale určitě to bude jedna z velmi zdravých potravin..:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Jako vždy zdravé a chutné,:) určitě tento recept někdy využiji. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Hmmmm, zítra to udělám na oběd :D

    OdpovědětVymazat
  22. Musí být těch jáhel přesně 120? To se strašně blbě počítá...

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)