čtvrtek 8. prosince 2011

Vajíčkové muffiny

Tak mám pro vás další receptík. A musím říct, že je vážně skvělý. Měla jsem ty muffinky na svačinu a mooc jsem si pochutnala :) No prostě se musím pochválit. Recept jsem vymýšlela sama, podle chuti a toho, co bylo doma - jak to dělám obvykle. Už se mi párkrát stalo, že mi jídlo, uvařené podle dobře vypadajícího receptu, nakonec vůbec nechutnalo. Tak vždycky smíchám věci podle toho, co mám ráda. Někdy to nevýjde podle mých představ, ale někdy si opravdu pochutnám. A musím uznat, že už jsem zkusila všemožné kombinace. Jednou jsme si s kamarádnou taky vařili takový oběd, co dům dal. Mimochodem je fajn mít kamarádku, která má taky ráda zdravé jídlo. Často spolu vaříme a pak si pochutnáváme třeba na dobré obědu i se zdravým dezertem. No ale k tomu, co jsme teda nakombinovali. Uvařili jsme bílé fazole, smíchali se špenátem, rajčaty, tuňákem, myslím, že i vajíčkem, posypali sýrem a byla to mňamka. A nikde jsem recept na nic podobného neviděla :D No proto ráda zkouším nové věci, člověk objeví nové chutě a spestří jídelníček :)
A tady je už slibovaný receptík:

Vajíčkové muffiny

Bez-nazvu
  • 2 celá vejce + 2 bílky
  • asi 100ml mléka
  • 3 lžíce jogurtu
  • sl, pepř podle chuti
  • brokolice
  • květák
  • 4ks krabí tyčiky
Brokolici, květák a krabí tyčinky uvaříme ve vodě nebo v páře do změknutí. Poté dáme brokolici a květák do formiček na muffiny (nebo jiné formy, myslím, že by to šlo i v zapékací míse), přidáme nakrájené krabí tyčinky. Vejce vyšleháme, přidáme mléko a jogurt, dosolíme, dopepříme a zalijeme připravenou zeleninu a krabí tyčinky. Kdo chce, může přidat ještě sýr - já ho doma neměla, ale myslím, že by to s ním bylo ještě lepší. No a pak šoupnem do trouby na 180 stupňu a pečeme asi 20 minut, než vajíčková hmota není hezky pevná.

Mě z toho vyšlo 6 muffinků. Ale mám takovou jinačí formu na ně.
Pb020256
No jinak zeleninu můžete dát i podle sebe. Můžete vymýšlet různé kombinace ;) Myslím, že je to opravdu lehké a zdravé jídlo s minimem kalorií, které navíc dobře chutná :)

6 komentářů :

  1. By mě nikdy nenapadlo cpát vajíčka do formy na muffiny :D Vypadá to ale skvěle, musím to někdy zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bylo by to dobré i studené? Dík za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, já to právě jedla snad jenom studené. Brala jsem to tehdy s s ebou jako svačinu ;)

      Vymazat
  3. Mám právě v úmyslu, dělat si to někdy do školy na sváču a tak :) Máš úžasnej blog :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bílky šleháš v sníh, nebo je tam jen "přileješ"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyšlehat, ale jen tak lehce, spíše rozkvedlat. Ne úplně na sníh ;)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)